|
Forum klasy 3c JEzior, Banaszkiewiczowa i skura - wstep wzbroniony! :P
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saike
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszoofka
|
Wysłany: Pon 16:53, 04 Cze 2007 Temat postu: Porsche 924 |
|
|
Porsche 924
Porsche 924 to samochód o charakterze sportowym, produkowany przez niemiecką firmę Porsche od 1975 roku.
W latach siedemdziesiątych firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. "Wielu ludzi chciałoby kupić Porsche, ale ich po prostu na to nie stać" - to myśl, którą kierowało się Porsche przed prezentacją nowego modelu, 924. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem.
Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas (i do tej pory) trendy. Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany trans-axle, dawał wyśmienite rezultaty.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. Dziewięćset dwudziestka czwórka okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. W ciągu 10 lat produkcji z taśm zakładów NSU w Neckarsulm zjechało około 120,000 sztuk (dla porównania - model Porsche 911 Turbo sprzedał się od początku produkcji do 2001 roku w około 15,000 egzemplarzy).
Od roku 1975 do 1985 Porsche 924 było proponowane klientom w kilku wersjach. Jako wyposażenie opcjonalne można je było wyposażyć w zdejmowany dach (wersja Targa), manualną pięciobiegową skrzynię biegów (później weszła do wyposażenia standardowego) lub trzybiegowy automat, większe piętnastocalowe felgi z oponami 205mm, klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, spryskiwacze reflektorów i tylną wycieraczkę. Co ciekawe, w 924 nie ma wspomagania kierownicy. Obok podstawowej wersji silnikowej o pojemności 2.0 litra i mocy 125 KM, produkowane było także od 1978 roku Porsche 924 Turbo o mocy 170 KM (od 1985 - 177KM) z mocniejszymi hamulcami, lekko zmodyfikowanym zawieszeniem oraz charakterystycznymi wlotami powietrza na pasie przednim.
Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w 3 wersjach: Carrera GT (210 KM), Carrera GTS (245 KM) Carrera GTR (280 KM). Są to obecnie pojazdy zdecydowanie kolekcjonerskie.
W 1985 roku został zaprezentowany model Porsche 924S, produkowany przez trzy lata. Silnik zapożyczony z modelu Porsche 944 rozwijał moc 150 a później 160 KM. Zawieszenie, hamulce i koła mocowane na 5 śrub były już znane z wcześniejszych 924 Turbo. Także osiągi były zbliżone do wcześniejszych Turbo, był to samochód szybszy od cięższego 944.
Porsche 924 oferowane na rynku amerykańskim było fabrycznie dostosowane do wymagań tamtejszego rynku. Zmiany obejmowały głównie silniki, które były zdecydowanie słabsze ze względu na wymogi dotyczące czystości spalin. Wersja podstawowa (w Europie studwudziestopięciokonna) miała kolejno 95, 110 aż w końcu 115 KM. Wersje Turbo i 924S także były słabsze. Osłabione 924 Turbo, na rynku amerykańskim sprzedawane było z zawieszeniem hamulcami i kołami takimi samymi jak wersje wolnossące. Pochodzące zza oceanu egzemplarze można także poznać po masywniejszych, wystających zderzakach i dodatkowych światłach odblaskowych po bokach. Porsche 924 z silnikiem 95 KM i trzybiegowym automatem sporo traciło na osiągach w stosunku do wersji podstawowej.
Bazując na tych samych założeniach konstrukcyjnych, co w modelu 924, Porsche opracowywało w latach siedemdziesiątych także następcę dla modelu 911, nazwanego Porsche 928. Jego prezentacja odbyła się w 1977 roku. Nie wyparł on jednak klasycznego modelu 911.
Model 924 zapoczątkował nowy trend Porsche, który trwał aż do 1995 roku, kiedy zakończono produkowanie 968. Najpierw na świat przyszło 924, tuż po nim 928. W 1981 roku zaprezentowano Porsche 944, model pośredni pomiędzy spokojnym 924, a 928, a później jego następcę - Porsche 968. Te samochody, wraz ze swoimi odmianami, tworzą całą rodzinę przedniosilnikowych, chłodzonych cieczą samochodów z układem Transaxle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saike
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszoofka
|
Wysłany: Pon 16:55, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Od razu chciałbym dodać że bedzie to pierwsze auto jakie sobie sprawie:) Moze juz niedługo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koral
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z rafy koralowej
|
Wysłany: Pon 21:18, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Wiecej sie nie dało napisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saike
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszoofka
|
Wysłany: Pon 21:25, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
koral napisał: | Wiecej sie nie dało napisać |
sam tego nie pisalem tylko wklejalem wiec co mi zalezalo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koral
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z rafy koralowej
|
Wysłany: Pon 21:28, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
saike napisał: | koral napisał: | Wiecej sie nie dało napisać |
sam tego nie pisalem tylko wklejalem wiec co mi zalezalo |
A chodziarz to przeczytałes ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saike
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszoofka
|
Wysłany: Pon 21:30, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
koral napisał: | saike napisał: | koral napisał: | Wiecej sie nie dało napisać |
sam tego nie pisalem tylko wklejalem wiec co mi zalezalo |
A chodziarz to przeczytałes ;p |
a zeby to raz od kiedy zajaralem sie tym samochodem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zuber
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 16:55, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Saikeeee tylko nie kupuj wersji 125-konnej (albo słabszej) Znajac zycie to po 20 latach eksploatacji zostanie w tym samochodzie z 90KM. Jezeli bedziesz kupowal to tylko 924S albo 924Turbo, bo chyba nie chcesz zeby Porschaka objezdzalo wiekszosc samochodow no nie ? I tak bym na Twoim miejscu zastanowił sie nad nissanem 200SX (samochod legenda)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saike
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszoofka
|
Wysłany: Wto 17:14, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
powiem ci ze nissan mi sie nie podoba. a co do porsche 924s lub turbo to znajdz mi jakis w normalnym stanie (i przedewszystkim cenie) w polsce:) zawsze moge kupic 944 ale 2,5 silnik to juz za duzo jak na moj portwel:P 2,o to granica hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zuber
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 17:20, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
saike napisał: | powiem ci ze nissan mi sie nie podoba |
Czemu Ci sie nie podoba??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miko
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: jesteŚ ? ;>
|
Wysłany: Wto 17:32, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zuber napisał: | Saikeeee tylko nie kupuj wersji 125-konnej (albo słabszej) Znajac zycie to po 20 latach eksploatacji zostanie w tym samochodzie z 90KM. Jezeli bedziesz kupowal to tylko 924S albo 924Turbo, bo chyba nie chcesz zeby Porschaka objezdzalo wiekszosc samochodow no nie ? I tak bym na Twoim miejscu zastanowił sie nad nissanem 200SX (samochod legenda)
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ojj tak nissan to legenda , no i cena inna zupelnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koral
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z rafy koralowej
|
Wysłany: Wto 17:43, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ja w tej chwili nie chciałbym miec zadnego z tych samochodów, poniewarz nie mpodoba mi sie ze mają światła wysuwane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saike
Admin
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszoofka
|
Wysłany: Wto 18:35, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zuber napisał: | saike napisał: | powiem ci ze nissan mi sie nie podoba |
Czemu Ci sie nie podoba?? |
Jakos tak po prostu. za ładgodne ksztalty ma:P . nie wiem jak to wytlumaczyc. ogladalem ich od huja na aalegro i kompletnie mi do gudtu nie przypadl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koral
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z rafy koralowej
|
Wysłany: Wto 18:51, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
saike napisał: | Zuber napisał: | saike napisał: | powiem ci ze nissan mi sie nie podoba |
Czemu Ci sie nie podoba?? |
Jakos tak po prostu. za ładgodne ksztalty ma:P . nie wiem jak to wytlumaczyc. ogladalem ich od huja na aalegro i kompletnie mi do gudtu nie przypadl |
Bo to nie jest porshe Burżuazja w końcu nissanami nie jeździ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zuber
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 18:55, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
koral napisał: | saike napisał: | Zuber napisał: | saike napisał: | powiem ci ze nissan mi sie nie podoba |
Czemu Ci sie nie podoba?? |
Jakos tak po prostu. za ładgodne ksztalty ma:P . nie wiem jak to wytlumaczyc. ogladalem ich od huja na aalegro i kompletnie mi do gudtu nie przypadl |
Bo to nie jest porshe Burżuazja w końcu nissanami nie jeździ |
Ale nissanem jezdzi najlepszy polski Drift King MACIEJ POLODY Co prawda nowsza generacja, ale ta starsza tez byla zajebista i napewno 200SX jest wieksza legenda niz 924, mimo ze to porsche
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|